FONDE & LEGATER

Håndværker- & Industriforeningen for Ringsted og Omegn administrerer Ringsted Industriforenings Jubilæumsfond, som er en sammenlægning af tre fonde.
  • Murermestrene Frits Duuderstadt og Carl Christian Frandsens Fond
  • Ringsted Industriforenings Jubilæumsfond
  • Urmager H.J. Klints Mindefond

Fondatsbestemmelserne retter sig mod håndværkere, der er udlært i virksomheder i Ringsted og omegn, og/eller har frekventeret en erhvervskole i Ringsted.

Personer som er omfattet heraf kan søge legater fra disse fonde til videregående uddannelser inden for deres fag.

Fundatsen beskriver nærmere kriterierne for uddeling af legater, og det er disse, der ligger til grund for tildelingen.

Uddeling/ansøgning
Bestyrelsen for Håndværker- & Industriforeningen for Ringsted og Omegn tager hvert år i december måned stilling til de indkomne ansøgninger om legater. Beslutningen meddeles direkte til ansøgeren.

Yderligere information kan fås ved at kontakte foreningen på info@hogiringsted.dk.

Legatansøgninger 2023
Håndværkere, der har påbegyndt en videregående uddannelse, og som er udlært hos mestre/industrivirksomheder i Ringsted og omegn, og/eller har været elever på ZBC Ringsted (tidl. EUC/Teknisk Skole Ringsted), har nu mulighed for at ansøge om legat.

Ansøgningsskema hentes HER og returneres senest den 1. december 2023 til

Håndværker & Industriforeningen for Ringsted og Omegn
Tinggade 2, 3.mf.
4100 Ringsted